WEKO3
アイテム
「卒業生指導」の立案・実施とそれへの対応―立案者八尋生男の理想形と現場の実際―
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/12109
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/12109556d8a77-0c0f-4d32-b8eb-8af7b50352dc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-05-29 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 「卒業生指導」の立案・実施とそれへの対応―立案者八尋生男の理想形と現場の実際― | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Planning and Implementation of “Graduates Guidance” and the Response to It: Yahiro Ikuo’s Ideal Form and the Actual Site Response | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 「卒業生指導」 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 八尋生男 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 植民地期朝鮮の教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 普通学校教員 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 「友邦文庫」 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | “Graduates Guidance” | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Yahiro Ikuo | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Colonial Korean Education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Ordinary Schools’ Teacher | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | “Yuho-Bunko” | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
早川, 和彦
× 早川, 和彦
|
|||||||||
著者別名(英) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 48478 | |||||||||
姓名 | HAYAKAWA, Kazuhiko | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In colonial Korea, a unique educational policy called “Graduates Guidance” was implemented from the late 1920s to the 1930. The policy required the teachers of Ordinary School to visit the graduate students and teach them farming after work or on their days off. “Graduates Guidance” began in Gyeonggi province in 1927, and it was carried out in all areas in Korea by 1930. In this paper, I first reported that the central planner of “Graduates Guidance” at the Ordinary School in colonial Korea was Yahiro Ikuo. And, I shed light on the implementation in North Jeolla province, where the policy was started in 1928, right before the nationwide execution. I have newly discovered a historical record, “Regarding supplementary education for the Ordinary School graduates.” A closer examination of this record and the previous research shows that the administrators in North Jeolla, who were forced to carry out “Graduates Guidance,” employed a ruse which gave the appearance of complying with the regulation. |
|||||||||
書誌情報 |
中央大学政策文化総合研究所年報 巻 22, p. 51-70, 発行日 2019-09-10 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 中央大学政策文化総合研究所 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1344-2902 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |