WEKO3
アイテム
Mixed Cournot-Bertrand Competition in N-firm Differentiated Oligopolies
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/12839
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/1283937746a53-5e84-4ca3-bdfa-202b763a7d41
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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| 公開日 | 2021-05-06 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Mixed Cournot-Bertrand Competition in N-firm Differentiated Oligopolies | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Mixed Cournot-Bertrand Competition in N-firm Differentiated Oligopolies | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | eng | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | product differentiation | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | n-fi rm mixed oligopoly |
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| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | dominant stragery | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Cournot-Bertrand competition | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Bertrand-Cournot competition | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 著者 |
MATSAUMOTO, Akio
× MATSAUMOTO, Akio
× SZIDAROVSKY, Ferenc
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| 著者別名 | ||||||||||
| 識別子Scheme | WEKO | |||||||||
| 識別子 | 27290 | |||||||||
| 姓名 | 松本, 昭夫 | |||||||||
| 著者別名 | ||||||||||
| 識別子Scheme | WEKO | |||||||||
| 識別子 | 50009 | |||||||||
| 姓名 | フェレンク, シダロフスキー | |||||||||
| 抄録 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
| 内容記述 | An n-firm mixed oligopoly is examined with product differentiation, in which quantityadjusting and price-adjusting firms coexist and compete. In a mixed duopoly framework, Singh and Vives (1984) show that a dominant strategy for a firm is a quantity-strategy if the goods are substitutes and it is a price-strategy if the goods are complements. It is demonstrated that this clear-cut result in the duopoly framework does not necessarily remain valid in an n-firm oligopoly, and the choice of the dominant strategy depends on the average quality ratio of the goods produced by the quantity-adjusting and by the price-adjusting firms. | |||||||||
| 書誌情報 |
経済研究所年報 号 52, p. 231-259, 発行日 2020-09-15 |
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| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 経済研究所 | |||||||||
| ISSN | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 0285-9718 | |||||||||
| 権利 | ||||||||||
| 権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||
| フォーマット | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||||||
| 著者版フラグ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||