WEKO3
アイテム
Does the man away from home need feel no shame? : An Analysis of the heterogeneity of consumers’ eco-friendly behaviour
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/13615
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/1361555e7e05c-b0e6-4494-b634-589e57c5ad40
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
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公開日 | 2022-01-14 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Does the man away from home need feel no shame? : An Analysis of the heterogeneity of consumers’ eco-friendly behaviour | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | consumers’ eco-friendly behavior | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | eco-tourists | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | consistency | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | JEL Cords:D12 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Q58 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Z38 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
Takao Misuzu
× Takao Misuzu
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著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 50961 | |||||||
姓名 | 高尾, 美鈴 | |||||||
姓名 | タカオ, ミスズ | |||||||
言語 | ja-Kana | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | In this research, we focus on the eco-friendly behavior of tourism consumers. It has been posited that the eco-friendly behavior of people during ordinary consumption is not the same when they are tourists. In Japan, there is a proverb: “Any man away from home need feel no shame.” This means that people tend not to behave in an eco-friendly manner when they are visitors (for example, littering with a cigarette or drawing graffiti on buildings, and monuments). In this paper, consistency of eco-friendly consumer behavior means that the consumer, anytime and anywhere, always chooses eco-friendly products and services. Focusing on variation in consumer behavior between ordinary and tourist consumption, this paper analyzes the consistency of consumers’ eco-friendly behavior. The Japanese proverb about the tourist implies such an inconsistency in behavior. However, this does not mean that an eco-friendly tourism consumer is not an eco-friendly consumer in general. | |||||||
書誌情報 |
経済研究所 Discussion Paper en : IERCU Discussion Paper 巻 362, 発行日 2021-12-24 |
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出版者 | ||||||||
出版者 | 中央大学経済研究所 | |||||||
権利 | ||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |