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  1. 経済研究所 Discussion Paper

Does the man away from home need feel no shame? : An Analysis of the heterogeneity of consumers’ eco-friendly behaviour

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/13615
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/13615
55e7e05c-b0e6-4494-b634-589e57c5ad40
名前 / ファイル ライセンス アクション
dp362.pdf 本文を見る (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-01-14
タイトル
タイトル Does the man away from home need feel no shame? : An Analysis of the heterogeneity of consumers’ eco-friendly behaviour
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 consumers’ eco-friendly behavior
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 eco-tourists
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 consistency
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 JEL Cords:D12
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Q58
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Z38
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Takao Misuzu

× Takao Misuzu

en Takao Misuzu

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 50961
姓名 高尾, 美鈴
姓名 タカオ, ミスズ
言語 ja-Kana
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this research, we focus on the eco-friendly behavior of tourism consumers. It has been posited that the eco-friendly behavior of people during ordinary consumption is not the same when they are tourists. In Japan, there is a proverb: “Any man away from home need feel no shame.” This means that people tend not to behave in an eco-friendly manner when they are visitors (for example, littering with a cigarette or drawing graffiti on buildings, and monuments). In this paper, consistency of eco-friendly consumer behavior means that the consumer, anytime and anywhere, always chooses eco-friendly products and services. Focusing on variation in consumer behavior between ordinary and tourist consumption, this paper analyzes the consistency of consumers’ eco-friendly behavior. The Japanese proverb about the tourist implies such an inconsistency in behavior. However, this does not mean that an eco-friendly tourism consumer is not an eco-friendly consumer in general.
書誌情報 経済研究所 Discussion Paper
en : IERCU Discussion Paper

巻 362, 発行日 2021-12-24
出版者
出版者 中央大学経済研究所
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-05-15 15:22:12.262189
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