WEKO3
アイテム
ヨーロッパ言語共通参照枠補足版と補足版における複文化主義
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/16862
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/16862ef7c2f2a-f741-4dbe-a716-e4aa3cf269d7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-11-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ヨーロッパ言語共通参照枠補足版と補足版における複文化主義 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Companion Volume of the Common European Framework of Reference for Languages and Its Pluriculturalism | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ヨーロッパ言語共通参照枠補足版 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 複文化主義 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Can-do 指標 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Companion Volume of the Common European Framework of Reference for Languages | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Pluriculturalism | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Can-do Descriptors | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
斎藤, 裕紀恵
× 斎藤, 裕紀恵 |
|||||
著者別名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 57772 | |||||
姓名 | SAITO, Yukie | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) was published in 2001 as a comprehensive framework for language learning, teaching, and assessment. Since then, CEFR has been widely applied to language education internationally and has also been introduced in English education in Japan. Since the publication in 2001, information technology has advanced, and globalization has accelerated. Reflecting the need for changes in CEFR, the Council of Europe published the draft of CEFR Companion Volume (CEFR/ CV 2018) and the final version of CEFR Companion Volume (CEFR/ CV 2020). Pluriculturalism has been further emphasized as one core concept in CEFR/ CV 2018 and CEFR/ CV 2020. Although the spread of Covid-19 has restricted international travel and study, the advancement of technology in online meeting tools has enabled people to connect with other people from all over the world. Even after Covid-19, we will continue to use online meeting tools for international communication, discussion, and collaboration, for which acquiring pluricultural competence may be helpful. In this paper, I will introduce pluriculturalism as one core concept of CEFR, the background and changes in CEFR/ CV 2018 and CEFR/ CV 2020. Finally, I will discuss the potential application of pluriculturalism to English education in Japan. | |||||
書誌情報 |
中央大学政策文化総合研究所年報 巻 25, p. 67-84, 発行日 2022-08-30 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 中央大学政策文化総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1344-2902 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |