ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 人文研紀要
  2. 第103号

Candyman, the Specter of Past, Present, and Future: The Analysis of Candyman(2021) through Hauntology

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/17836
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/17836
f58228df-41d9-4204-bd0e-fa9f6a722bb6
名前 / ファイル ライセンス アクション
repo-0287-3877_103_10.pdf 本文を見る (609.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-12-23
タイトル
タイトル Candyman, the Specter of Past, Present, and Future: The Analysis of Candyman(2021) through Hauntology
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Candyman
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 hauntology
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 trauma
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 slavery
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 neoliberalism
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 WAKE, Issei

× WAKE, Issei

en WAKE, Issei

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 59734
姓名 和氣, 一成
姓名 ワケ, イッセイ
言語 ja-Kana
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In sharp contrast to Candyman (1992), Candyman (2021) does not present Anthony (the protagonist) as someone pathologically sick who irrationally lets his anger and anguish out on those around him. Anthony dies a “hero” who protects his girlfriend Brianna from white brutal police officers even after becoming incarnated into Candyman himself. In the ending, as Daniel Robitaille and Anthony McCoy have seemingly amalgamated into the Candyman, Tony Todd’s visage Candyman commands Brianna/viewers as witness to “Tell everyone” so that the legend of Candyman remains alive. Instead of being exaggeratedly deified or dehumanized, Candyman (2021) “chooses” to look to the collective for accountability or aid, providing a new path to live in the memories of Black community by rewriting their own narrative. Most importantly, Candyman (2021) differs from the original version in that in the original version, the actual Candyman killer is unseen, “both vilified (condemned without trial) and forgotten (neutered by the fantasies of white academics) (Michael J. Blouin, 97), whereas conversely, the newest version profoundly scrutinizes the unsavory internal racial mechanisms, tracking the detailed histories of those who repeatedly incarnated into Candyman. The former gives Black men a number of mythical roles, yet the latter succeeds in humanizing them. As to the representation in Candyman (2021), Black characters are no longer invisible “victims” to be save by while charity, but they find their way in the Afrofuturistic ideas.
書誌情報 人文研紀要

巻 103, p. 1-36, 発行日 2022-09-30
出版者
出版者 中央大学人文科学研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0287-3877
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:30:37.709956
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3