WEKO3
アイテム
Ontology of Multinational Corporations’ Organizational Culture
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/2000168
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/2000168091c9e0b-fe41-444c-a5b5-c59c23763e89
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2023-09-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Ontology of Multinational Corporations’ Organizational Culture | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | National culture | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | organizational culture | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ontology | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | multinational corporation | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
咲川 孝
× 咲川 孝
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Because organizations are surrounded by the society’s cultural environment, organizational cultures are expected to be influenced by the national culture. However, the relationship between national cultures and organizational cultures is not as simple as once believed—it becomes more complicated and more difficult to understand in the context of multinational corporations( MNCs) and their subsidiaries. Researchers who can shed light on these cultures are likely to gain deep, new insights into the connections between national and organizational cultures, because MNCs are useful as the context for expanding existing theories and developing new ones. In this paper, I explore and document the ontological and existential nature of MNC foreign subsidiaries’ organizational cultures by building upon the theories of cross-cultural management, organizational culture, interactions between MNC subsidiaries and regional cultures, and international mindsets. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 国際経営学論纂 en : Journal of Global Management 号 2, p. 75-92 |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 中央大学国際経営学部 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2436-6110 | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |