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アイテム
インターネット上のクチコミにおいて文章および写真が製品評価に与える影響 : 提供情報の処理流暢性に基づく精緻化見込みモデルの拡張
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/2000235
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/20002357e0d34db-8d30-4caa-9b69-fad149d49cb7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2023-10-05 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | インターネット上のクチコミにおいて文章および写真が製品評価に与える影響 : 提供情報の処理流暢性に基づく精緻化見込みモデルの拡張 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Effect of Text and Photographs on Product Evaluation on the Internet : Extension of the Elaboration Likelihood Model Based on the Processing Fluency of the Information Provided | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 精緻化見込みモデル | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 処理流暢性 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 言語/非言語情報 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 文章/写真 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | SNS | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
井上,友也
× 井上,友也
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study clarifies the effects of processing fluency of information (sentences and product photos) on product evaluation in communication on the Internet. First, the author divided the text message (verbal information) into attribute information and benefit information, and added pictures (non-verbal information), and classified them into attribute information, benefit information, and pictures in order of decreasing processing fluency. Then, using classification on processing fluency, this study aimed to extend the Elaboration Likelihood Model (ELM). In Study 1, the author analyzed the effects of (a) the presence or absence of pictures and (b) attribute/benefit information on product evaluation, moderated by the receiver’s level of expertise. In Study 2, to further examine the effect of the photos used in Study 1, the author conducted a comparative analysis of photos with high and low attractiveness. The aim of this study was to extend the ELM based on the processing fluency of the information and to examine the effects of text and photos on product evaluation in word-of-mouth communication on the Internet. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 企業研究 巻 43, p. 153-169, 発行日 2023-08-31 |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 企業研究所 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1347-9938 | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |