ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 中央ロー・ジャーナル
  2. 第19巻 第4号

民法の事例問題を解けるようになるのは何故難しいのか(6・完)―認知科学の知見から民法の学び方を考える

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/2000315
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/2000315
0a2b249d-1c99-45ea-b311-08ba9166718b
名前 / ファイル ライセンス アクション
1349-6239_19_4_49_106.pdf 1349-6239_19_4_49_106.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-11-01
タイトル
タイトル 民法の事例問題を解けるようになるのは何故難しいのか(6・完)―認知科学の知見から民法の学び方を考える
言語 ja
タイトル
タイトル The Difficulty of Solving Civil Law Case Problems (6):Cognitive Science Insights into Learning Civil Law
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 民法の学び方
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 法学教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 民法教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 民法の勉強法
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 法科大学院
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 司法試験
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 民法の事例問題
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 認知科学
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 認知心理学
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習科学
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 記憶
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 長期記憶
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 手続き的知識の獲得
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 手続き的知識
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 スキルの獲得
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 熟慮された練習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 フィードバック
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習の転移
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 転移
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 民法学習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習戦略
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 メタ認知
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ワーキングメモリ
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 執行,秀幸

× 執行,秀幸

ja 執行,秀幸

シギョウ,ヒデユキ
SHIGYO,Hideyuki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Cognitive science learning approaches can assist students in learning to solve civil law cases problems. The primary goal when studying civil law is resolving case problems, but many law students find this difficult. Moreover, in the absence of a clear standard for the studying civil law in our country, students have tended to rely on intuition and experience. This has not always resulted in effective learning. Recent cognitive science research has revealed quite a bit about learning mechanisms. These insights could be applied to civil law studies. In Japan, however, cognitive science research has rarely been considered in the design of civil law curricula or in setting teaching and learning guidelines. This paper details cognitive science learning mechanisms and how they can be harnessed for more effective learning. It gives civil law examples to demonstrate the difficulties associated with learning to solve civil law case problems. Then, it proposes guidelines for effective civil law learning strategies.
言語 en
書誌情報 ja : 中央ロー・ジャーナル

巻 19, 号 4, p. 49-106, 発行日 2023-03-31
出版者
出版者 中央ロー・ジャーナル編集委員会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-6239
権利
言語 ja
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-11-01 01:56:41.186459
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3