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  1. 国際経営学論纂
  2. 第3号

Perceived Fairness of Dynamic Pricing in Airline and Ride-sharing Business

https://doi.org/10.24789/0002000891
https://doi.org/10.24789/0002000891
956158d5-1d0a-4192-a1fc-6740d3f05022
名前 / ファイル ライセンス アクション
2436-6110_3_87-97.pdf 2436-6110_3_87-97.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-05-15
タイトル
タイトル Perceived Fairness of Dynamic Pricing in Airline and Ride-sharing Business
言語 en
タイトル
タイトル Perceived Fairness of Dynamic Pricing in Airline and Ride-sharing Business
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Dynamic pricing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Perceived fairness
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Customer satisfaction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Digital business
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24789/0002000891
ID登録タイプ JaLC
著者 Singh,Mahendra

× Singh,Mahendra

Singh,Mahendra

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the recent years, businesses are able to dynamically change their prices depending on market demand, leveraging the power of real-time information. This dynamic pricing strategy helps the businesses in optimizing the revenues, realizing the speed to market, and achieving the higher competitiveness. However, in certain cases, the quick fluctuations in prices are perceived to be unfair by the customers. This research is focused on understanding how customers perceive fairness of dynamic pricing and whether there are any differences in the customer perception of fairness for the different businesses. In this research, outcome fairness and process fairness are studied for airline and ride-sharing businesses. Based on the various analyses conducted in this research, it is found that the customer perception of unfairness towards the dynamic pricing is higher for the ride-sharing business compared to the airline business, which is mainly attributed to the frequency and recency of use in these two different businesses. Finally, a few recommendations to the businesses are provided in this research to reduce the customer perception of unfairness towards the dynamic pricing strategy.
言語 en
書誌情報 ja : 国際経営学論纂

号 3, p. 87-97, 発行日 2024-03-25
出版者
出版者 中央大学国際経営学部
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-6110
権利
言語 ja
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2024-05-17 02:08:58.355946
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