WEKO3
アイテム
Branding a University and a Faculty:
Seeking a Visual-identity Logo for GLOMAC
Seeking a Visual-identity Logo for GLOMAC
https://doi.org/10.24789/0002000917
https://doi.org/10.24789/00020009173c9544ba-dab1-4b32-93d3-21e1d5e649db
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
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公開日 | 2024-05-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Branding a University and a Faculty: Seeking a Visual-identity Logo for GLOMAC |
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言語 | en | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Branding a University and a Faculty: Seeking a Visual-identity Logo for GLOMAC |
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言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | University emblems | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | logos | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | simplification | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | branding | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | visual identity | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.24789/0002000917 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
著者 |
Iida,Asako
× Iida,Asako
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抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This paper analyzes what visual symbols express the identity of a university. Referring to the history of emblems and seals in the U.K. and the U.S., the report considers branding awareness in Japan between the 19th and 20th centuries. Today, more universities are changing their emblems to corporate-like logos, demanding designs that are easier to understand on a smartphone than those with excessive information. However, some argue that the commercialization of university academics and branding is becoming more diverse and strategic. This study will examine what is expected from a university department logo, referring to a questionnaire taken from the students of GLOMAC, the Faculty of Global Management, Chuo University. In conclusion, we will discuss whether establishing the logo should be done cautiously. | |||||||
言語 | en | |||||||
書誌情報 |
ja : 国際経営学論纂 号 3, p. 105-114, 発行日 2024-03-25 |
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出版者 | ||||||||
出版者 | 中央大学国際経営学部 | |||||||
言語 | ja | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2436-6110 | |||||||
権利 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |