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アイテム
自動車産業におけるデジタル・マーケティング戦略に関する考察─直販モデルにより4S ディーラー・システムは終焉するのか?─
https://doi.org/10.24789/0002001984
https://doi.org/10.24789/000200198411734bb0-385c-49c3-baab-60d2fcc6e45a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2024-11-29 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 自動車産業におけるデジタル・マーケティング戦略に関する考察─直販モデルにより4S ディーラー・システムは終焉するのか?─ | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study on Digital Marketing Strategies in the Automotive Industry Will the Direct Sales Model Be the Terminator for the 4S Auto Dealer System? | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ロングテール | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | リーチ& リッチネス | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 情報の非対称性 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 経験価値 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Direct Sales Business Model | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Long Tail | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Reach and Richness | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Information Asymmetry | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Experienced Value | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24789/0002001984 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
野間口,隆郎
× 野間口,隆郎
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抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Marketing in the automobile industry has traditionally been carried out through 4S dealers.“4S Dealer” refers to a car dealership that has four functions: new car sales, parts sales, aftersales service, and customer information and feedback management (customer information research). 4S dealers typically sell new cars, buy and sell used cars, inspect and maintain vehicles, and sell parts. Tesla, on the other hand, does not have any dealers, not just 4S dealers.Tesla is considered to be a company that specializes in digital marketing, having successfully sold EVs directly via the web. If directly selling Tesla’s EVs on the web is digital marketing, then Toyota’s 4S dealer instore sales can be called analog marketing. Toyota does not appear to be abandoning its shared fate relationship with 4S dealers. Toyota does not use a direct sales model like Tesla. Tesla is rapidly increasing sales, but it is not stealing market share from Toyota.In fact, Toyota’s sales are also increasing. While Tesla’s EV sales are increasing, Toyota’s hybrid EV sales are also increasing. The purpose of this study is to explore the reasons for this strange situation. Therefore, we will compare the marketing activities of Toyota and Tesla and clarify the differences between Toyota and Tesla’s marketing strategies. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 政策文化総合研究所年報 巻 27, p. 3-24, 発行日 2024-09-30 |
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出版者 | ||||||||||||
出版者 | 中央大学政策文化総合研究所 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1344-2902 | |||||||||||
権利 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |