WEKO3
アイテム
GIGA スクール構想における参加型メディア学習の実践──インド×日本・国際PBL を通して──
https://doi.org/10.24789/0002001998
https://doi.org/10.24789/000200199802e74ed1-4bd2-43da-9d1c-c94c128a0179
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-29 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | GIGA スクール構想における参加型メディア学習の実践──インド×日本・国際PBL を通して── | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Practicing Participatory Media Learning in the GIGA School Initiative: Through International PBL in India and Japan | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | GIGAスクール構想 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ビデオ会議ツール | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 探究学習 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | コミュニケーション教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Bring Your Own Device | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Project Based Leaning | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | International Leaning | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Online | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24789/0002001998 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
妹尾,克利
× 妹尾,克利
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In this study, we examined the possibility of international inquiry learning through crosscultural exchange with foreign countries in collaboration with a company based overseas that provides support for the development of educational methods. 3 years have passed since the GIGA School concept was proposed, and many schools are now practicing classes using BYOD (Bring Your Own Device). In Japan, there are still few practices such as international inquiry learning, which utilizes video tools to synchronize classrooms with foreign countries online for two-way interaction. First, we conducted classes practice and observation in which high school students interacted online with Indian students in the media education class and shared information about each other’s countries through videos and other means. Then we conducted a questionnaire survey after each session and after the end of the program to determine what the participants had learned and realized. The results showed that the participants’ interest in foreign culture and history, willingness to cooperate with others, willingness to learn foreign languages, and willingness to communicate with foreigners improved uniformly. |
|||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 政策文化総合研究所年報 巻 27, p. 261-275, 発行日 2024-09-30 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 中央大学政策文化総合研究所 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1344-2902 | |||||||||||
権利 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |