WEKO3
アイテム
米国における航空市場環境の変化と競争政策―2000年以降のChapter11の適用と合併の展開を中心に―
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/3573
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/3573f13110be-ad3b-42d0-91bf-9bf3e771ac3d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2012-12-03 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 米国における航空市場環境の変化と競争政策―2000年以降のChapter11の適用と合併の展開を中心に― | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | competition policy | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | network carrier | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Chapter 11 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | bankruptcy law | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | LCCs | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | M & A | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
塩見, 英治
× 塩見, 英治
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著者別名(英) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 24377 | |||||||||
姓名 | SHIOMI, Eiji | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This paper explores the relationship between airline markets and competition policy focusing on network carriers in the United States. Concerning about competition policy, this reviews process and impacts of Chapter 11 under bankruptcy law and merger policy based by anti-trust act. This analysis reveals that growth of LCCs and spread of open sky have facilitated competition in the airline markets. US network carriers have worked out strategy materializing diverted revenues and vast cost reductions. Therefore, disparity for unit cost between LCCs and network carries has reduced even though there are some differences for productivity. Provision of Chapter 11 and restructuring by mergers have contributed promotion of rationalization and improvement of efficiency for network carriers. Judgment standards for merger guidelines have adapted integrated approaches and stressed on efficiency-enhancing potential. | |||||||||
書誌情報 |
中央大学経済研究所年報 巻 43, p. 675-695, 発行日 2012-09-28 |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 中央大学経済研究所 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0285-9718 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |