WEKO3
アイテム
The Eyes of Democracy:Stefan Lorant and Picture Post
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/6004
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/6004a0618e7e-215f-46fd-910e-30e2d36e1ea6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-12-04 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | The Eyes of Democracy:Stefan Lorant and Picture Post | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Stefan Lorant (1901-1997) | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Photojournalism | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Journalism | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Hungary | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Germany | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Great Britain | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
FUKUNISHI, Yumiko
× FUKUNISHI, Yumiko
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 29945 | |||||||
姓名 | 福西, 由実子 | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | Modern photojournalism was born in Weimer Germany and refugee photojournalists(photo reporters and photo editors) imported this innovative media into 1930s Britain. British photojournalism can be regarded as one of the most important media offering a new perspective on the representation of working class or British ‘others’ to the people who shared the ‘democratic’ culture of 1930s Britain. In this paper I will show what were the politics of British photojournalism, particularlyStefan Lorant’s Picture Post, from its founding in 1938, as manifested in word and image, in its editorial outlook and in its presentation of the surrounding world. Documentary photography, which was constructed by Picture Post, visually developed a rhetoric of the ‘ordinary’, which was part of the documentarymode as a whole in 1930s Britain. Within this rhetoric, there was a focus on ordinarypeople and their daily realities as a subject worthy of observation and attention. | |||||||
書誌情報 |
人文研紀要 巻 76, p. 245-270, 発行日 2013-10-10 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 中央大学人文科学研究所 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0287-3877 | |||||||
権利 | ||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |