WEKO3
アイテム
歩行者の流れに関する解析的アプローチ
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/6343
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/6343bd03dd85-ae56-4021-b7d0-bf3f3263604a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
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公開日 | 2014-10-03 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 歩行者の流れに関する解析的アプローチ | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Analytical Approach to Pedestrians' Flow | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Traffic Flow | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Stagnation | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Pedestrian Behaviors | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Collision Avoiding | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Wave Equation | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者 |
佐野, 健一
× 佐野, 健一
× 河野, 光雄
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著者別名(英) | ||||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||||
識別子 | 29644 | |||||||||||||
姓名 | SANO, Ken-ichi | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
著者別名(英) | ||||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||||
識別子 | 29643 | |||||||||||||
姓名 | KONO, Mitsuo | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | Pedestrian dynamics has been studied with cellular automaton. Cellular models are easily constructed because of the simplicity of their algorithm but the results are not easily analyzed to reveal the essential features of traffic flow. In order to get deep insights underlying the pedestrian dynamics, a set of differential equations is derived in the continuum limit of the discrete cellular model for the pedestrian dynamics and is shown to describe the dynamics in the form of wave propagation. The stagnation of the pedestrian flows due to the head-on collision of pedestrians is shown to be related to the onset of the instability of the stationary state against a per turbation. The condition for the instability to occur is given by the magnitude of the pedestrian densities in the both directions. When the pedestrian densities in the both direction are nearly equal, the stagnation occurs for the both densities larger than 1/2, while for the case that two densities are very different in magnitude the stagnation does not appear even the larger density is above 1/2. | |||||||||||||
書誌情報 |
総合政策研究(JJPC) en : Journal of Policy and Culture (JJPC) 巻 19, p. 135-144, 発行日 2011-03-22 |
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出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 中央大学総合政策学部 | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1341-7827 | |||||||||||||
権利 | ||||||||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |