WEKO3
アイテム
Intersections between strategy and business models
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/6756
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/675627d84238-aeda-4b83-9a91-17d9a539bced
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
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公開日 | 2015-04-03 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Intersections between strategy and business models | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Strategy | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | internal competitive advantage | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | business model | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | customer value | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ase of pyramid (BOP) | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | creation of customers | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 戦略とビジネスモデルの交差点 | |||||||
著者 |
ISOMURA, Kazuhito
× ISOMURA, Kazuhito
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著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 27289 | |||||||
姓名 | 磯村, 和人 | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This paper explores the relationship between strategy and business models. I review major researches on strategy and business models to provide a viewpoint to consider the intersections between them. The theory of strategy shifts the focus from visible competitive advantage to its internal managerial resources. The concept of business models has been discussed because a business model is considered to be a combination of internal and external business processes; it clarifies how to effectively employ internal managerial resources. As a conclusion, the paper suggests that customer value is the core of a business model and that business model innovation is implemented by reconsidering business processes from the viewpoint of customer value. Moreover, the paper points out the fact that customer value is an origin of the theory of organization and management. | |||||||
書誌情報 |
CGSAフォーラム 巻 13, p. 39-44, 発行日 2015-03-01 |
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出版者 | ||||||||
出版者 | CGSAフォーラム編集委員会 | |||||||
権利 | ||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |