WEKO3
アイテム
Kenneth Koch and the Play of Poetry : Pedagogy and Performance as Forms of Social Play
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/7409
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/740924a25a72-be0f-41b6-b8b6-680af995fd1d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-05-31 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Kenneth Koch and the Play of Poetry : Pedagogy and Performance as Forms of Social Play | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Kenneth Koch | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | poetry | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | play | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | improvisation | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | theatre | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | paidia | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ludus | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | American literature | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
MATHEWS, Cy
× MATHEWS, Cy
|
|||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | In this article I examine the highly significant but critically neglected role of socially oriented group play in avantgarde poetry via an analysis of two hitherto marginalized works by the American poet and pedagogue Kenneth Koch (1925‒2002). I first examine Koch’s pedagogic instruction book Wishes, Lies and Dreams: Teaching Children to Write Poetry (1970), then consider Making it Up: Poetry Composed at St. Mark’s Church on May 9, 1979 (1994),the transcript of his 1979 public improvised reading with poet Allen Ginsberg. By positioning these texts within a new critical framework drawn from the work of seminal play theorist Roger Caillois and Katherine N. Hayles’s concept of “distributed cognitive systems” I explore issues of didactic authority, poetic collaboration, and freeplay vs. constraint that continue to be obscured by scholarly approaches that prioritize solo authorship and the selfsufficiency of the poetic text. In doing this I not only shed new light on Koch’s poetic practice, but also offer a critical approach that acknowledges the integral role played by playful social interaction in American avant-garde poetics. | |||||||
書誌情報 |
総合政策研究(JJPC) en : Journal of Policy and Culture (JJPC) 巻 24, p. 35-45, 発行日 2016-03-03 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 中央大学総合政策学部 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1341-7827 | |||||||
権利 | ||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |