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  1. 大学院研究年報 戦略経営研究科編
  2. 第2号

消費者のショールーミング行動に関する既存研究と課題

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8069
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8069
a45b4ed2-cab0-40af-92db-65a3463c3546
名前 / ファイル ライセンス アクション
02-4_065-087.pdf 本文を見る (642.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-01
タイトル
タイトル 消費者のショールーミング行動に関する既存研究と課題
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 showrooming
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 omnichannel
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 multichannel
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 internet
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Smartphone
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 吉井, 健

× 吉井, 健

吉井, 健

ja-Kana ヨシイ, ケン

Search repository
著者別名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 37649
姓名 YOSHII, Ken
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to understand the consumer’s showrooming behavior and suggest the direction for future research.
Consumer’s shopping behavior has become complicated in the multichannel environment, which includes physical stores and the internet store. This behavior is influenced by the rapid diffusion of the internet and the smartphone as a commercial medium. In the context of multichannel retailing, it is a relatively new and growing trend that consumers often check out products in the physical store, using the smartphone to search information for a better deal, but make the purchase in a competing internet store to take advantage of lower prices. This free-riding behavior by consumers is referred to as “showrooming”. This emerging phenomenon is making the physical stores nervous. Consequently, the store retailers develop new store format “omnichannel retailing” toward the consumer’s complex behavior.
This paper points out that the study of showroomer’s information search activities and purchasing behavior should be necessary in the future.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 査読有
書誌情報 大学院研究年報 戦略経営研究科編

巻 2, p. 65-87, 発行日 2015
出版者
出版者 戦略経営研究科年報・紀要・ジャーナル委員会
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-05-15 17:55:12.015781
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