WEKO3
アイテム
消費者のショールーミング行動に関する既存研究と課題
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8069
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8069a45b4ed2-cab0-40af-92db-65a3463c3546
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2017-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 消費者のショールーミング行動に関する既存研究と課題 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | showrooming | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | omnichannel | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | multichannel | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | internet | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Smartphone | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
吉井, 健
× 吉井, 健
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著者別名(英) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 37649 | |||||||||
姓名 | YOSHII, Ken | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to understand the consumer’s showrooming behavior and suggest the direction for future research. Consumer’s shopping behavior has become complicated in the multichannel environment, which includes physical stores and the internet store. This behavior is influenced by the rapid diffusion of the internet and the smartphone as a commercial medium. In the context of multichannel retailing, it is a relatively new and growing trend that consumers often check out products in the physical store, using the smartphone to search information for a better deal, but make the purchase in a competing internet store to take advantage of lower prices. This free-riding behavior by consumers is referred to as “showrooming”. This emerging phenomenon is making the physical stores nervous. Consequently, the store retailers develop new store format “omnichannel retailing” toward the consumer’s complex behavior. This paper points out that the study of showroomer’s information search activities and purchasing behavior should be necessary in the future. |
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内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 査読有 | |||||||||
書誌情報 |
大学院研究年報 戦略経営研究科編 巻 2, p. 65-87, 発行日 2015 |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 戦略経営研究科年報・紀要・ジャーナル委員会 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |