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  1. 大学院研究年報 戦略経営研究科編
  2. 第3号

ブランド経験研究の展望

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8074
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8074
ba9b0ed3-2745-4c0c-9618-3bb551f66aca
名前 / ファイル ライセンス アクション
03-4_059-078.pdf 本文を見る (474.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-01
タイトル
タイトル ブランド経験研究の展望
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 brand experience
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 customer experience
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 consumer experience
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 consumption experience
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 measurement scale
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 三浦, ふみ

× 三浦, ふみ

三浦, ふみ

ja-Kana ミウラ, フミ

Search repository
著者別名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 37659
姓名 MIURA, Fumi
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 For the last fifteen years, consumer experience and customer experience have taken on critical importance according to the marketing literature. Recently, the term “brand experience” has emerged as a key concept both for academics and for practitioners in the marketing field. The purpose of this paper is to review previous related work and to indicate issues deemed fruitful for further study.
Studies of experience in marketing that precedes brand experience have been conducted in two ways; (1) classifying elements effective to form positive experiences, and (2) examining consumer experience during a certain time span. Regarding brand experience studies, Brakus' measurement scale is judged to be the best in terms of validity and reliability. However, the Brakus scale still needs further improvement along various perspectives, e.g. measurement techniques during the duration of experience, applicability in marketing practice, and translation issues in Japan.
The article concludes with some ideas that are essential for brand experience to be effectively utilized in marketing.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 査読有
書誌情報 大学院研究年報 戦略経営研究科編

巻 3, p. 59-78, 発行日 2016
出版者
出版者 戦略経営研究科年報・紀要・ジャーナル委員会
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-05-15 17:55:03.309732
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