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ブランド経験研究の展望
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8074
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8074ba9b0ed3-2745-4c0c-9618-3bb551f66aca
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2017-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | ブランド経験研究の展望 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | brand experience | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | customer experience | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | consumer experience | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | consumption experience | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | measurement scale | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
三浦, ふみ
× 三浦, ふみ
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著者別名(英) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 37659 | |||||||||
姓名 | MIURA, Fumi | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | For the last fifteen years, consumer experience and customer experience have taken on critical importance according to the marketing literature. Recently, the term “brand experience” has emerged as a key concept both for academics and for practitioners in the marketing field. The purpose of this paper is to review previous related work and to indicate issues deemed fruitful for further study. Studies of experience in marketing that precedes brand experience have been conducted in two ways; (1) classifying elements effective to form positive experiences, and (2) examining consumer experience during a certain time span. Regarding brand experience studies, Brakus' measurement scale is judged to be the best in terms of validity and reliability. However, the Brakus scale still needs further improvement along various perspectives, e.g. measurement techniques during the duration of experience, applicability in marketing practice, and translation issues in Japan. The article concludes with some ideas that are essential for brand experience to be effectively utilized in marketing. |
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内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 査読有 | |||||||||
書誌情報 |
大学院研究年報 戦略経営研究科編 巻 3, p. 59-78, 発行日 2016 |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 戦略経営研究科年報・紀要・ジャーナル委員会 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |