ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 総合政策研究
  2. 第25号

大学におけるアダプティブキャリアプログラムの一考察 ──教育と学習の協調によるアクティブラーニング──

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8278
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8278
37a7fb26-b94a-46db-b105-c56d6eb9d470
名前 / ファイル ライセンス アクション
jjpc_vol25_03.pdf 本文を見る (873.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-06-16
タイトル
タイトル 大学におけるアダプティブキャリアプログラムの一考察 ──教育と学習の協調によるアクティブラーニング──
タイトル
タイトル Study of Adaptive Career Program in the University:Active Learning by the Collaboration of Education and Learning
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Adaptive Career Program
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Career Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Active Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Overseas Internship
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Tacit Knowledge
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Explicit Knowledge
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Global Human Resources
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 堀, 眞由美

× 堀, 眞由美

堀, 眞由美

ja-Kana ホリ, マユミ

Search repository
著者別名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 29635
姓名 HORI, Mayumi
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The attrition rate among college graduates in Japan during their fi rst three years of employment is increasing. The signifi cant gap between the readiness of college students and the qualities required for entering the workforce and sustaining employment is contributing to a national problem characterized by a growing number of students incapable of integrating into society. With a declining birthrate and aging population, Japan already faces an inevitable reduction in the workforce and the prospect of a shrinking economy. The population decline also means consumption is stagnating, which has caused structural changes in industries and economies resulting in further diversifi cation and mobility of labour. Lifetime job security has become a remnant of the past, as employment conditions continue to dramatically change. With human power considered to be the most important resource in Japan, declining participation among youth in the workforce is a concerning trend that may lead to lower productivity. In order to cope with these issues, it is essential to provide Japanese students with career education that enhances their qualifi cations for becoming highly capable professionals, and motivates them to enter the workforce. Today’s career education in Japan, however, has not been met with high levels of success, and often not offered as credit courses. This paper studies the collaboration of education and learning from the adaptive learning viewpoint grasping the career program as the explicit knowledge by education and the tacit knowledge by the overseas program.
書誌情報 総合政策研究(JJPC)
en : Journal of Policy and Culture (JJPC)

巻 25, p. 51-67, 発行日 2017-03-15
出版者
出版者 中央大学総合政策学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-7827
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 17:19:08.209287
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3