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  1. 社会科学研究所年報
  2. 第21号

Railway as the Media for Imagination : Historical Changes of Boys Cultures and Rail-fans in Japan

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8731
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8731
f52b32fe-234a-493c-87a2-68c05d150bf8
名前 / ファイル ライセンス アクション
1343-2125~21_14.pdf 本文を見る (441.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-11-09
タイトル
タイトル Railway as the Media for Imagination : Historical Changes of Boys Cultures and Rail-fans in Japan
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 railway
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 media(for imagination)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 semantic changes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 boys cultures
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 rail-fans
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 interview survey
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 TSUJI, Izumi

× TSUJI, Izumi

en TSUJI, Izumi

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 31111
姓名 辻, 泉
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims at revealing the historical changes of Japanese boys cultures and the role of media in construction process of self-identity. Especially, I intend to mention the role of Railway. Because it has played important roles in modernization of this society, and it is deeply related to our culture.
 In this study, the term “boys cultures” means cohort cultures rather than cultures of people who are young men at the present day. In this sense, “boys cultures” means characteristics of communication and identity of boys in each age. In Japan, there have been many railway fan clubs in universities and high schools, many railway model shops in each cities, and in most book stores they sell railway magazines and books. And many railway fans are males.
 The Japanese Sociologist Mita pointed out that Railway is the Media for Imagination visualize the deference of a oneself and unknown others(Mita, 1984). Thus, I thought that this media have a potential of contribute to the construction of self-identity.
 For example, in early Modern Japan, Railway(=Steam Locomotive) visualized the deference of Japanese society and Western advanced society, or rural society and urbanized society. In middle Modern Japan, Railway(=Electrorical car) visualized the deference of the present society and the future society.
 Confirming that, I intend to analyze the findings of interview survey of various male Railfan, and the articles of Railway Magazines in Japan.
書誌情報 中央大学社会科学研究所年報

巻 21, p. 277-295, 発行日 2017-09-30
出版者
出版者 中央大学社会科学研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1343-2125
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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