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  1. 総合政策研究
  2. 第26号

Loss in the Land of Toys:Purikyua and the Marketing of Childhood Nostalgia

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8929
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8929
d2433841-755e-4a31-b459-770e8c852a4d
名前 / ファイル ライセンス アクション
1341-7827~26_02-Benson.pdf 本文を見る (459.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-14
タイトル
タイトル Loss in the Land of Toys:Purikyua and the Marketing of Childhood Nostalgia
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
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主題Scheme Other
主題 Children’s media
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 toys
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 merchandising
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nostalgia
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 BENSON, Anya

× BENSON, Anya

en BENSON, Anya

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper explores the relationship between perpetual innovation and connection to an unchanging past in the media content and merchandising of the children’s series Purikyua. Using an ever-expanding array of merchandisable devices in regularly renewed worlds, Purikyua functions as a celebration of transformation in both the structure of its narrative and its transmedia networks. At the same time, numerous elements of Purikyua’ s content and affiliated events centre on moral lessons valorising children’ s closeness to an unchanging identity or previously lost past. The merchandising of the series encourages children’ s enactment of that closeness, resulting in a system that both asks children to connect to the past and positions that connection as ultimately attainable through engagement with Purikyua. This paper combines analysis of the 2009 Purikyua film with a broader discussion of the series’ structure and merchandise. Purikyua, like many similar children’s franchises, simultaneously glorifies change and fixates on maintaining the past without change. Through its intense merchandising, nostalgia becomes intimately intertwined with consumerism, displaying children’s regained connection to the past as the goal of their participation in the transformative realms of Purikyua and its many toys.
書誌情報 総合政策研究(JJPC)
en : Journal of Policy and Culture (JJPC)

巻 26, p. 31-44, 発行日 2018-03-01
出版者
出版者 中央大学総合政策学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-7827
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-05-15 17:17:41.069414
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