WEKO3
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外来診療における患者満足に関する先行研究レビュー
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8936
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8936420e4270-fba3-4c80-817b-3fe3f2372bde
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2018-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 外来診療における患者満足に関する先行研究レビュー | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Patient Satisfaction | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Outpatient Clinical Care | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Medical Marketing | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Quality in Healthcare | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Expectation disconfirmation Theory | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
杉本, ゆかり
× 杉本, ゆかり
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著者別名(英) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 39176 | |||||||||
姓名 | SUGIMOTO, Yukari | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Patient satisfaction is a part of the quality of health care. Improvement of the patient satisfaction is important for health care organizations to perform a medical marketing effectively. The purpose of this paper is to review the research of the patient satisfaction on outpatient clinical care and discuss the future researches. This review focused on mainly the literatures of the patients’ satisfaction in UK, USA and Japan so that we could understand the current global patient satisfaction and discuss the future research. The features of this paper is to explore the relationship between an expectation concept and the patient satisfaction. First of all, we discussed the classification of expectation and the expectation disconfirmation theory. Then, this paper reviewed the factors, such as the technics of medical doctors, nurses, facilities and etc., which are affecting the patient satisfaction. Finally, this paper examined the future studies of research of patient satisfaction. |
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書誌情報 |
大学院研究年報 戦略経営研究科編 巻 5, p. 91-111, 発行日 2018-03-24 |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 戦略経営研究科 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |