WEKO3
アイテム
日露戦争の戦場経験が生み出した「朝鮮」―洋画家小杉未醒の『陣中詩篇』と写生―
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/9125
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/9125f25c8a4c-61fc-4c3a-8587-2a6eebd29139
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-09-10 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 日露戦争の戦場経験が生み出した「朝鮮」―洋画家小杉未醒の『陣中詩篇』と写生― | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | “Korea” Created by the Battlefield Experience of the Russo-Japanese War | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 日露戦争 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 小杉未醒 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 陣中詩篇 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 朝鮮 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 写生 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | the Russo-Japanese War | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Misei Kosugi | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | In camp Poetry | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Korea (Joseon) | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | sketch | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
劉, 銀炅
× 劉, 銀炅
|
|||||||
著者別名(英) | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 39503 | |||||||
姓名 | YOU, Eunkyoung | |||||||
言語 | en | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | The purpose of this thesis is to clarify how Korea was represented in his paintings,poems, diaries, etc., mainly on the “In camp Poetry” left by a foreign painter Misei Kosugi who had served in the Russo-Japanese War is there. As a reporter reporter Kosugi put on the magazine “Wartime Picture Law” was drawn by the way of drawing like “sketch” in “Hudousya” established by disciples who inherited the teachings of Italian painter Fontaneji is there. Since the artistic theory of “Hudousya” has also influenced Masaoka Siki, we can see that there is a relationship between the posture of drawing Kosugi’s picture and the “sketch” of the child’s ruler. Kosugi experienced the misery of the war and recognized the Koreans as victims of war and left it in poetry and diary rather than paintings is “In camp Poetry”. “Joseon” not a party to the war was expressed as a victim, paying attention to the suffering of the people involved in the war than the joy of victory. | |||||||
書誌情報 |
中央大学政策文化総合研究所年報 巻 21, p. 171-187, 発行日 2018-08-23 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 中央大学政策文化総合研究所 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1344-2902 | |||||||
権利 | ||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |