ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 政策文化総合研究所年報
  2. 第21号

プログラミング教育の必修化が及ぼす影響についての研究―デジタルデバイドと学習者のモチベーションを軸として―

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/9127
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/9127
ce3ae969-6792-4cc7-9b28-cb853bd8778b
名前 / ファイル ライセンス アクション
1344-2902_21~12.pdf 本文を見る (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-10
タイトル
タイトル プログラミング教育の必修化が及ぼす影響についての研究―デジタルデバイドと学習者のモチベーションを軸として―
タイトル
タイトル Research on the Impact of Compulsory Programming Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 デジタルデバイド
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育格差
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習モチベーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 プログラミング教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 マインクラフト
キーワード
主題Scheme Other
主題 スクラッチ
キーワード
主題Scheme Other
主題 digital divide
キーワード
主題Scheme Other
主題 education gap
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning motivation
キーワード
主題Scheme Other
主題 programming education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Minecraft
キーワード
主題Scheme Other
主題 Scratch
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 岡嶋, 裕史

× 岡嶋, 裕史

岡嶋, 裕史

ja-Kana オカジマ, ユウシ

Search repository
著者別名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 39507
姓名 OKAJIMA, Yushi
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology is planning to compulsory programming education in primary education from 2020.
 In response to this situation, various programming courses are launched mainly for major education services. On the other hand, elementary schools are struggling to respond to the plan.
 Many problems will be overlooked if programming education compulsory education is started as it is. This paper studied about the predicted problem and the digital divide which is particularly problematic among them. In the paper we also mention motivation of learners.
 As a general theory, we believe that children like programming education, but they do not always like them. Children often like Minecraft, not programming education itself. When teaching materials switch to Scratch, it is important that children do not feel discontinuities.
 Even if the skill of teachers improves, it turned out that class size can not be increased in programming education for elementary school students. This is an important finding in considering the cost of implementing programming education.
 I could prove that programming education can be implemented without relying on techniques such as adaptive learning. This is a hopeful result for many elementary schools.
書誌情報 中央大学政策文化総合研究所年報

巻 21, p. 203-218, 発行日 2018-08-23
出版者
出版者 中央大学政策文化総合研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2902
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 17:44:00.604142
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3