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  1. 社会科学研究所年報
  2. 第22号

消費者が期待するエコラベル表示とは何か

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/9266
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/9266
f2a0bd97-8312-447b-9283-920bcb754903
名前 / ファイル ライセンス アクション
1343-2125~22_04.pdf 本文を見る (713.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-10-30
タイトル
タイトル 消費者が期待するエコラベル表示とは何か
タイトル
タイトル What Is Consumer-friendly Eco-labelling?
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 環境ラベル
キーワード
主題Scheme Other
主題 エコラベル
キーワード
主題Scheme Other
主題 消費者にやさしい
キーワード
主題Scheme Other
主題 環境影響
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己宣言
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Environmental labelling
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Eco-labelling
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 consumer-friendly
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 environmental impact
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-declaration
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 西川, 可穂子

× 西川, 可穂子

西川, 可穂子

ja-Kana ニシカワ, カホコ

Search repository
著者別名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 39115
姓名 NISHIKAWA, Kahoko
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Environmental labelling (Eco-labelling) is a voluntary method of environmental performance certification for products or services. Eco-labelling is understood as the labels to inform consumers that a product is eco-friendly better than other products in the same category. Three types of voluntary labels are used in conformity to The International Organization for Standardization(ISO). Type I is a multiple-criteria based, third party program that awards a license authorizing the use of indicating overall environmental preferability of a product. In this category, Eco-mark is known in Japan. Type II is informative environmental self-declaration claims. Type III provides the quantified environmental data of a product, under pre-set categories of parameters established by a qualified third party based on life cycle assessment. Now that many private companies have used eco-labelling for their products and services. They believed that these have attracted consumers looking for ways to reduce environmental impacts through their purchasing choices.
 However various eco-labeling in market has led consumer in some confusion. Consumer canʼt distinguish each eco-labelling easily due to too many labelling. Especially, type II eco-labelling has been regarded as unproven or irrelevant claims by consumers because of no intervention by a third party. Thereby, most consumers donʼt pay attention to the eco-labelling when they purchase products. Eco-labelling should change to consumer-friendly. Type II labelling should be rearranged their eco-labelling system in industrial associations and try to reduce number of eco-labelling based on an environmental impact category.
書誌情報 中央大学社会科学研究所年報

巻 22, p. 51-67, 発行日 2018-09-30
出版者
出版者 中央大学社会科学研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1343-2125
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-05-15 17:40:52.873206
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