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Hasidism:The People’s Kabbalah
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8301
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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本文を見る (586.3 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-07-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Hasidism:The People’s Kabbalah | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Tikkun Olam | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Lurianic Kabbalah | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the Zohar | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the Zaddiq | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Raising Sparks | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Tzimtzum | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the Messiah | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | The Ba’al Shem Tov | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Maimodines | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the Sefirot | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the Mithnagdim | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the Hasidim | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
ZION, Mark N.
× ZION, Mark N. |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Here I will discuss a few mythological perspectives of a traditional group: the Hasidim (Hasid meaning “Pious” in Hebrew). Beginning in eighteenth-century, in what is today’s Eastern Poland and Western Ukraine, Hasidism brought together a constellation of values and practices from older spiritual traditions. Some may think that the word, “People’s,” in my title denotes liberal values: social equality and human rights from the Enlightenment (1685-1815). In the context of movements within Orthodox Judaism, however, I simply mean “non-elitist” (Schatz 1994:98). An intellectual class had always led movements in Judaism. The Hasidic movement, by contrast, founded by Israel ben Eleazar (c. 1698-1760), was spread by itinerate preachers (usually with no formal education) who addressed ordinary people directly, often outside established religious organizations (Dan 1983:6). What did Hasidism incorporate from earlier kabbalistic movements? How is it different from other Orthodox movements and from Conservative and Reform Judaism? These are just a couple of the questions I will consider here. Hasidism has been remarkably open, through its great optimism, toward democratizing experiential elements of Kabbalah, and this remains itstrademark today. | |||||
書誌情報 |
総合政策研究(JJPC) en : Journal of Policy and Culture (JJPC) 巻 25, p. 1-25, 発行日 2017-03-15 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 中央大学総合政策学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1341-7827 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |