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Twitter のハッシュタグが生み出すアドホック・コミュニティ
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/13698
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/1369864f03014-25fe-4a0c-b85a-0989da6e1067
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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本文を見る (826.0 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2022-02-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Twitter のハッシュタグが生み出すアドホック・コミュニティ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Ad Hoc Community Created By Hashtags On Twitter | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | オンライン・コミュニティ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アドホック・コミュニティ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ツイッター | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ハッ\nシュタグ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 出産月ハッシュタグ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | new communication | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ad hoc community | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ||||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | hashtags | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
高谷, 邦彦
× 高谷, 邦彦 |
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著者別名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 51087 | |||||
姓名 | TAKAYA, Kunihiko | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In 2020, the global epidemic of COVID-19 forced many people in Japan to adapt to new lifestyles such as remote work and remote studies. In a situation where face-to-face meetings are shunned even with a small number of people in a self-restraint life, it is difficult to establish a place for discussion and communication as in the past, so an online community became necessary. For young people in Japan, close relationships tended to be avoided, and there was a need for a community with weak relationships. Thatʼs where the ad hoc community created by Twitter hashtags came into being. The community created by hashtags is a temporary, emergency connection that people who need it use only when they need it, and has the advantage of not being costly to maintain. These communities are convenient for busy modern people, and it is expected that their use will increase in the future. | |||||
書誌情報 |
中央大学政策文化総合研究所年報 巻 24, p. 233-247, 発行日 2021-09-24 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 中央大学政策文化総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1344-2902 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |