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  1. 経済研究所 Discussion Paper

Competition for Territories under the Switching Cost

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/16821
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/16821
b7dcb250-0f38-4446-a493-86632c6f0c56
名前 / ファイル ライセンス アクション
Dp.376.pdf 本文を見る (946.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-11-16
タイトル
タイトル Competition for Territories under the Switching Cost
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Switching Cost
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Undercut Proof Equilibrium
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 LP Gas
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Retail territory
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Auto–Regressive Analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Estimation of Coefficient of the pass– through
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 TORII, Akio

× TORII, Akio

en TORII, Akio

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 29305
姓名 鳥居, 昭夫
姓名 トリイ, アキオ
言語 ja-Kana
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article theoretically and empirically considers an effective policy to mitigate market powers held by retail liquefied petroleum gas distributors in Japan. A bilateral spatial competition model is constructed to analyze the effect of the switching cost of consumers on the retail spatial competition. The strategic space in the competition includes the declared free delivery area and the uniform price. Model analysis shows that, if stores commit to the regional designation for free delivery the equilibrium price increases up to the reservation price, and if stores do not commit, there exists an interior equilibrium. At both equilibria stores have their own exclusive delivery areas where rival stores do not intrude. The exclusive areas are natural territories of the stores given endogenously. If the competition is better described by a game where stores commit to their territories, promoting competition with the adjacent market would be effective to mitigate the market power. Whereas, if the competition is described by a game where stores do not commit, policies to lower the switching cost are effective. This paper shows an empirical method to identify which theory best explains the market. The method is applied to the liquefied petroleum gas retail delivery market in Japan.
書誌情報 経済研究所 Discussion Paper
en : IERCU Discussion Paper

巻 376, 発行日 2022-11-14
出版者
出版者 中央大学経済研究所
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-05-15 14:44:14.501812
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