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イノベーションのためのミドル・アップアンドダウンに関する考察―トヨタ・チーフエンジニア(CE)を対象に―
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/16858
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/168584eb55d3c-5418-4dc2-bf9b-d39a62136104
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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本文を見る (383.8 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2022-11-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | イノベーションのためのミドル・アップアンドダウンに関する考察―トヨタ・チーフエンジニア(CE)を対象に― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on Middle Up-and-Down for Innovation:Based on a Case Study of a Toyota Chief Engineer(CE) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ミドルマネジメント | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 知的熟練 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 問題解決型リーダーシップ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己準拠的判断 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Middle management | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intellectual proficiency | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | problem-solving leadership | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-Reference criterion | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
野間口, 隆郎
× 野間口, 隆郎 |
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著者別名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 57764 | |||||
姓名 | NOMAKUCHI, Takao | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | It is said that Toyota was an exception to the slowdown of innovation in Japanese companies after the 1990s. The company continued to develop products that broke the conventional wisdom of the industry, such as Lexus, Prius, and Mirai. In the strong Japanese companies of the 1980s, innovation in the areas of knowledge creation, strategy creation, and organizational transformation was led by middle management. In the 80ʼs and 90ʼs, Japanese companies used their own up-and-down management to create innovation. Today, there is an awareness of the problem that since the 1990s, Japanese companies have been losing their middle managers who perform up-and-down management. The exception to this is Toyotaʼs chief engineer. This paper examines the factors behind the continued existence of Toyotaʼs chief engineers based on their product development cases and previous research. This study clarifies why the chief engineer, who does not evaluate his subordinates but only leads them, can have influence over them. | |||||
書誌情報 |
中央大学政策文化総合研究所年報 巻 25, p. 3-14, 発行日 2022-08-30 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 中央大学政策文化総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1344-2902 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |