WEKO3
アイテム
Portrayal of Religion in the Indian Movie as Seen in The Lunchbox
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/16864
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/168644a8ff3e7-850e-4831-8e09-27492e1c9b99
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
本文を見る (2.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-11-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Portrayal of Religion in the Indian Movie as Seen in The Lunchbox | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Religion | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | India | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Movie | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | A New Middle Class | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
OKAMITSU, Nobuko
× OKAMITSU, Nobuko |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 57776 | |||||
姓名 | 岡光, 信子 | |||||
姓名 | オカミツ, ノブコ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | It is impossible to separate producing movies from the social situation, and a movie’s content reflects social trends. The conventional Indian entertainment films follow the format in which the protagonist commonly dressed in gorgeous costumes and performed songs and dances, and the audience overlaid themselves on this figure and danced to songs in the theater. Commercial films focus on entertaining the audience, even through inconsistent storytelling. Recently, films do not include songs or dances which are low-budget, star-free, but have universal themes have become commercially successful. These works are called new middle class subjects in Indian cinema, with the target audience being the wealthy new middle class that has grown in urban areas as a result of the 1991 economic opening policy. The purpose of this paper is to take up The Lunchbox (2013), which is classified as the new middle class subject in Indian cinema, then I focus on the “religion” depicted in it and explore what it expresses in the movie’s work. |
|||||
書誌情報 |
中央大学政策文化総合研究所年報 巻 25, p. 107-122, 発行日 2022-08-30 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 中央大学政策文化総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1344-2902 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |