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メタバース上での教育コンテンツ制作について
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/16873
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/168734572727d-4a75-4019-94bd-265bae1574b9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2022-11-25 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | メタバース上での教育コンテンツ制作について | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Research on Educational Content Production on Metaverse | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | DX | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | メタバース | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | SNS | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | xR | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | クリプト | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教育コンテンツ | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | digital transformation | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | metaverse | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | SNS | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | xR | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | crypto | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | educational content | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
岡嶋, 裕史
× 岡嶋, 裕史
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著者別名(英) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 57794 | |||||||||
姓名 | OKAJIMA, Yushi | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Metaverse is getting a lot of attention. Until now, the use of virtual space has mainly been entertainment such as games. With the spread of infectious diseases, we started to use virtual space for business. Education in virtual space will become more common. In this paper, we considered the advantages and disadvantages of using Metaverse when digitizing education. Researched the best performance methods for teachers and students. I explained why Metaverse is so influenced by social media and games. I explained that there are Digital- Twins and metaverses in a narrow sense in the direction of the metaverse. Both Metaverse and Digital-Twin have advantages, but this paper considers Metaverse as a prerequisite for educational use. Many people have doubts about education in virtual space and its effects. However, for example, in e-sports, there is an effort to make the best use of being a virtual space. Even users who do not have money or resources can participate. We could get the same effect in education. The key to creating educational content in the Metaverse is to improve the user experience and reduce trial and error costs. | |||||||||
書誌情報 |
中央大学政策文化総合研究所年報 巻 25, p. 259-267, 発行日 2022-08-30 |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 中央大学政策文化総合研究所 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1344-2902 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |