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  1. 政策文化総合研究所年報
  2. 第25号

メタバース上での教育コンテンツ制作について

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/16873
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/16873
4572727d-4a75-4019-94bd-265bae1574b9
名前 / ファイル ライセンス アクション
1344-2902_25_259-267.pdf 本文を見る (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-11-25
タイトル
タイトル メタバース上での教育コンテンツ制作について
タイトル
タイトル Research on Educational Content Production on Metaverse
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 DX
キーワード
主題Scheme Other
主題 メタバース
キーワード
主題Scheme Other
主題 SNS
キーワード
主題Scheme Other
主題 xR
キーワード
主題Scheme Other
主題 クリプト
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育コンテンツ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 digital transformation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 metaverse
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 SNS
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 xR
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 crypto
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 educational content
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 岡嶋, 裕史

× 岡嶋, 裕史

岡嶋, 裕史

ja-Kana オカジマ, ユウシ

Search repository
著者別名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 57794
姓名 OKAJIMA, Yushi
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Metaverse is getting a lot of attention. Until now, the use of virtual space has mainly been entertainment such as games. With the spread of infectious diseases, we started to use virtual space for business. Education in virtual space will become more common. In this paper, we considered the advantages and disadvantages of using Metaverse when digitizing education. Researched the best performance methods for teachers and students. I explained why Metaverse is so influenced by social media and games. I explained that there are Digital- Twins and metaverses in a narrow sense in the direction of the metaverse. Both Metaverse and Digital-Twin have advantages, but this paper considers Metaverse as a prerequisite for educational use. Many people have doubts about education in virtual space and its effects. However, for example, in e-sports, there is an effort to make the best use of being a virtual space. Even users who do not have money or resources can participate. We could get the same effect in education. The key to creating educational content in the Metaverse is to improve the user experience and reduce trial and error costs.
書誌情報 中央大学政策文化総合研究所年報

巻 25, p. 259-267, 発行日 2022-08-30
出版者
出版者 中央大学政策文化総合研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2902
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-05-15 14:43:10.507583
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