WEKO3
アイテム
大学生が制作するケーブルテレビ番組「多摩探検隊」に関する一考察―なぜ約15 年間続き,なぜ休止したか―
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/16874
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/168747c9ac3eb-e0de-4567-ac25-5ba8f3ba8b6f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
本文を見る (3.8 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-11-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 大学生が制作するケーブルテレビ番組「多摩探検隊」に関する一考察―なぜ約15 年間続き,なぜ休止したか― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on the Cable TV Program “Tama Tankentai” Produced by University Students: Why Did It Continue for 15 Years and Why Was It Suspended? | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多摩探検隊 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ケーブルテレビ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 大学生 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 番組制作活動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ユーチューブ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多様な能力の開発 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Tama Tankentai | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CATV | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | University Students | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Program Production ActivitiesYouTube | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Development of Various Abilities | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
松野, 良一
× 松野, 良一 |
|||||
著者別名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 57796 | |||||
姓名 | MATSUNO, Ryoichi | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This article aims to reflect on the student-produced CATV (Community Antenna Television, Cable Television) program "Tama Tankentai (Tama Area Expedition)" and to consider its significance from three perspectives. (1) Why was it possible to continue the program for 15 years? The first reason is that the production system was established. Like a professional TV station, a systematic organization was completed, and program production activities were conducted efficiently. Additionally, the format of the program was clear, and the production schedule was proactive. Furthermore, the students were selected from all faculties of the university, and their motivation was extremely high. (2) Why was the program suspended even though the audience numbers have grown to 2.6 million households? The main reason is the difference between TV and YouTube. Television has a "frame" and a "deadline." However, YouTube does not fill the "frame" because the "scale" of the content is free. Moreover, there is no "deadline" for delivery, and we can upload contents at any time. Due to this ample freedom, we decided to switch the media from CATV to YouTube for distributing contents. (3) What kind of educational effects did the program production activities provide to the students? First, by communicating with people in the local community, students can grow and gain maturity. Second, the cycle of "planning-shooting-editing-outputting"fostered the following abilities: planning, negotiation, communication, sensitivity, expression, cooperation, responsibility, and self-efficacy. |
|||||
書誌情報 |
中央大学政策文化総合研究所年報 巻 25, p. 269-293, 発行日 2022-08-30 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 中央大学政策文化総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1344-2902 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |