ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 政策文化総合研究所年報
  2. 第26号

キャッシュレス新時代におけるクレジットカード事業の新構想

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/2000576
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/2000576
a8389caa-8cc2-4499-bece-6e8f560689a6
名前 / ファイル ライセンス アクション
1344-2902_26_3-25.pdf 1344-2902_26_3-25.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-12-25
タイトル
タイトル キャッシュレス新時代におけるクレジットカード事業の新構想
言語 ja
タイトル
タイトル New Concepts for the Credit Card Business in the New Cashless Era
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 キャッシュレス決済
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 クレジットカード
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 QR コード
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 プラットフォームビジネス
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 エコシステム
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 非市場戦略
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cashless payments
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Credit cards
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 QR codes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Platform business
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Ecosystem
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Non-market strategies
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 丹沢,安治

× 丹沢,安治

ja 丹沢,安治

タンザワ,ヤスハル
TANZAWA,Yasuharu

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Credit cards, in general, are Japanʼs primary cashless payment method. However, recently, several steps toward other cashless payment methods, such as the adoption of quick response (QR) code payments with government support, use of various authentication methods due to advancements in digital experience, and prevalance of the “buy now, pay later” option in online shops, have been proposed. These new payment methods are showing higher growth rates than credit cards. Therefore, this study examined the strategic trends of credit card companies using published reports and interviews by three credit card operators with the cooperation of the Japan Credit Association. We found three competing relationships: First, competition exists between cash and cashless payments; second, competition exists between different business models under cashless payments, including traditional credit cards, e-money, and QR code payments; and third, competition arises in the most conventional sense among individual companies or groups of companies adopting their respective cashless payment method. The findings indicate, while cashless payments (as a whole) are steadily rising, the companies are attempting to set up new cashless payment businesses as a group to compete with cash payments.
言語 en
書誌情報 ja : 政策文化総合研究所年報

巻 26, p. 3-25, 発行日 2023-09-30
出版者
出版者 中央大学政策文化総合研究所
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2902
権利
言語 ja
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-12-25 09:01:03.384562
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3