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庶民YouTuber の存亡
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/2000587
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/200058725b8bd95-4bbf-4ae1-a621-200fb5056491
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2023-12-25 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 庶民YouTuber の存亡 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Survival of Commoner YouTubers | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ユーチューバー | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ルーティンビデオ | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 自虐系 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Vlog | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | SNS | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | YouTuber | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | YouTube Creator | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | routine video | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Vlog | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | SNS | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
高谷,邦彦
× 高谷,邦彦
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In Japan, due to the COVID-19 pandemic, people began to spend more time at home and the number of users of video streaming services such as YouTube increased dramatically. In addition to watching videos, the number of people producing and posting their own video content also increased, leading to an increase in the number of postings on YouTube by ordinary people who are not celebrities. In other words, the number of individual YouTubers is considered to have increased. In particular, Vlogs that record videos of personal daily life are becoming popular. Videos documenting the private lives of ordinary people became popular. Furthermore, from among them, self-deprecating contents that appeal to oneʼs unhappiness, such as “laid off,” “dispatched,” “low income,” “lonely,” “single,” “divorced,” and so on, began to attract attention. Under difficult social conditions in the wake of the Corona disaster, people may have wanted to reassure themselves by seeing othersʼ misfortunes and commiserating or sympathizing with them. Many of such individual YouTubers often stop their activities due to the difficulty of continuing content production. However, it has been beneficial that the video content contributions of these ordinary people have literally made visible the daily lives of diverse people living in an increasingly diverse society. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 政策文化総合研究所年報 巻 26, p. 195-209, 発行日 2023-09-30 |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 中央大学政策文化総合研究所 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1344-2902 | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |