WEKO3
-
RootNode
アイテム
EdTechを活用した英語4技能指導と学習(後編)EdTechを使ったリーディングとライティング指導と学習 : ChatGPTの応用の可能性
https://doi.org/10.24789/0002000806
https://doi.org/10.24789/000200080625084824-6f81-42c3-91ba-a64df5cb2527
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-19 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | EdTechを活用した英語4技能指導と学習(後編)EdTechを使ったリーディングとライティング指導と学習 : ChatGPTの応用の可能性 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Teaching Four Skills of English Using EdTech(Part 2)Teaching and Learning Reading and Writing with EdTech : Exploring the Potential of ChatGPT Applications | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | EdTech | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Reading | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Writing | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Second Language Acquisition |
|||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ChatGPT | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24789/0002000806 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
斎藤,裕紀恵
× 斎藤,裕紀恵
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In response to the Ministry of Education, Culture, Sports, Science, and Technology (MEXT)'s call for a more balanced English education in Japan, this paper specifically addresses the use of Educational Technology (EdTech) to enhance reading and writing skills. Building on my previous research that investigated EdTech's role in fostering listening and speaking skills, this paper explores EdTech services for improving English reading and writing skills, grounded in the theoretical frameworks of second language acquisition. This paper also examines the potential applications of ChatGPT, as one example of generative AI, in the pedagogy and practice of teaching and learning reading and writing. It concludes by addressing ethical concerns associated with the use of generative AI such as ChatGPT, while exploring its potential use for English language education. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 国際情報学研究 巻 4, p. 55-78, 発行日 2024-03-25 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 中央大学国際情報学部 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2435-855X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |