WEKO3
アイテム
小学生による映像制作と能力開発の関係性―若狭高浜子ども放送局の事例を中心に―
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/6365
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/63655d8843c9-0362-491a-8251-0c7c0d5b695f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-10-03 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 小学生による映像制作と能力開発の関係性―若狭高浜子ども放送局の事例を中心に― | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | How Teaching Video Production Develops Other Skills in Elementary School Children; A Case Study: Children's 'Making TV Program' Project in Wakasa Takahama, Fukui Prefecture | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Media Literacy | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Video Production | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 'Making TV Program' project in Wakasa Takahama | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Social Skill | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Communication Skills | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Ability Development | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
松野, 良一
× 松野, 良一
|
|||||||||
著者別名(英) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 29638 | |||||||||
姓名 | MATSUNO, Ryoichi | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | That media literacy can be developed in children by teaching video production skills has already been documented. In this paper, the author claims that teaching video production techniques develops a much wider range of abilities in children, including important social skills. The elementary school children involved with the 'Making TV Program' project in Wakasa Takahama, Fukui Prefecture, became better communicators, were able to work more cooperatively with each other, and could articulate goals and methods more clearly. It wasn't just the elementary school children who benefited from this project: The university students who mentored and supported the children in this project were shown to have developed a better appreciation of the emotional impact that video can have on audiences, superior analytical abilities, clearer communication skills, more effective teaching techniques, better people management skills and a much improved ability to concentrate in the presence of loud and insistent distractions. |
|||||||||
書誌情報 |
総合政策研究(JJPC) en : Journal of Policy and Culture (JJPC) 巻 20, p. 37-48, 発行日 2012-03-31 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 中央大学総合政策学部 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1341-7827 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |