ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 総合政策研究
  2. 第22号

中国映画『非誠勿擾』が誘発した北海道観光ブームに関する研究

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/6431
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/6431
98c96e3b-11f2-4c54-b7d1-4602fc46f859
名前 / ファイル ライセンス アクション
1341_7827~22~109.pdf 本文を見る (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-10-17
タイトル
タイトル 中国映画『非誠勿擾』が誘発した北海道観光ブームに関する研究
タイトル
タイトル A Study on the Hokkaido Tourism Boom Induced by the Chinese Movie "If You Are the One : Fei Cheng Wu Rao"
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Media-Induced Tourism
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Film Commission
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Story Telling
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Re-Organized Model
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 朱, 敏華

× 朱, 敏華

朱, 敏華

Search repository
松野, 良一

× 松野, 良一

松野, 良一

ja-Kana マツノ, リョウイチ

Search repository
著者別名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 29775
姓名 ZHU, Minhua
言語 en
著者別名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 29638
姓名 MATSUNO, Ryoichi
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article examines how the Chinese Movie "If You Are the One: Fei Cheng Wu Rao" led to the Hokkaido Tourism Boom of 2009 and 2010. The movie was directed by the famous Chinese director Feng Xiaogang and released in December 2008; it was a big hit, earning over 50 million dollars (U.S.) in 19 days in China. Because the movie included a lot of beautiful scenery of eastern Hokkaido, many Chinese people chose to visit Hokkaido in the years immediately following the release of the film.
We investigated the increase in tourism from 2007 to 2010 in Abashiri City and Kushiro City, which are located in the eastern part of Hokkaido, and also interviewed the tourism section managers of these cities. Our research revealed that guests tripled in number in Abashiri and increased fourteen times in Kushiro from 2007 to 2010. We believe that this increase can be explained by the fact that the most important part of the story was located in Kushiro.
Finally, we tried to create a model of media-induced tourism that explains how people travel to follow the stories in the movies. Though a movie may be filmed across multiple locations, people tend to infuse the story, and therefore the setting, with their emotional impressions. When a person sees the location, it brings to mind a part of the story immediately. Fans of the movie wish to visit the location where it was filmed, to view the scenery and recall the emotions that the story evoked.
書誌情報 総合政策研究(CJPSCS)
en : Chuo Journal of Policy Sciences and Cultural Studies (CJPSCS)

巻 22, p. 109-122, 発行日 2014-03-28
出版者
出版者 中央大学総合政策学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-7827
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 18:43:58.518179
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3