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消費社会の変遷と消費行動の変容
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/6484
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/6484ec78fa13-d404-44d6-b8b2-9ad7d4769948
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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本文を見る (1.3 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2014-11-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 消費社会の変遷と消費行動の変容 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Transition of Consumption Society and Consumer Behavior | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 消費行動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 差異化消費 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 個性化消費 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 質的消費 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | サービス外部化 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ソーシャル・メディア | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Work-Life Balance | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Inbound Marketing | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | AIDMA | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | AISAS | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | AISCEAS | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | SIPS | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
堀, 眞由美
× 堀, 眞由美 |
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著者別名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 29635 | |||||
姓名 | HORI, Mayumi | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this paper, I trace and discuss the changes of consumer behavior in tracing in chronological order and the progress of consumption society in Japan since the 1960s. In the 1960s and 1970s, mass consumption commenced and social and cultural changes on a mass scale appeared with the arrival of a mass consumption. In the 1980s and the 1990s, consumer came to prefer to select goods such as design, packaging, colour, brand and services. Moreover, there was growing need for environmentally friendly and sustainable consumption. Since the 2000s, the ICTs, in the form of information systems, mobile communication devices, not only in business field, but also in consumer society has continued to prevail throughout social, business, cultural field and home life. In the ICT age, a majority of consumers will have easy access to online shopping. Further studies will be needed to take a detailed look at the emergence of ICT as the driving force of the shift in postmodern consumer behavior. | |||||
書誌情報 |
中央大学政策文化総合研究所年報 巻 17, p. 137-153, 発行日 2014-08-26 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 中央大学政策文化総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1344-2902 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |