ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 政策文化総合研究所年報
  2. 第17号

消費社会の変遷と消費行動の変容

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/6484
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/6484
ec78fa13-d404-44d6-b8b2-9ad7d4769948
名前 / ファイル ライセンス アクション
1344_2902~17~~137.pdf 本文を見る (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-11-27
タイトル
タイトル 消費社会の変遷と消費行動の変容
タイトル
タイトル Transition of Consumption Society and Consumer Behavior
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 消費行動
キーワード
主題Scheme Other
主題 差異化消費
キーワード
主題Scheme Other
主題 個性化消費
キーワード
主題Scheme Other
主題 質的消費
キーワード
主題Scheme Other
主題 サービス外部化
キーワード
主題Scheme Other
主題 ソーシャル・メディア
キーワード
主題Scheme Other
主題 Work-Life Balance
キーワード
主題Scheme Other
主題 Inbound Marketing
キーワード
主題Scheme Other
主題 AIDMA
キーワード
主題Scheme Other
主題 AISAS
キーワード
主題Scheme Other
主題 AISCEAS
キーワード
主題Scheme Other
主題 SIPS
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 堀, 眞由美

× 堀, 眞由美

堀, 眞由美

ja-Kana ホリ, マユミ

Search repository
著者別名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 29635
姓名 HORI, Mayumi
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, I trace and discuss the changes of consumer behavior in tracing in chronological order and the progress of consumption society in Japan since the 1960s. In the 1960s and 1970s, mass consumption commenced and social and cultural changes on a mass scale appeared with the arrival of a mass consumption. In the 1980s and the 1990s, consumer came to prefer to select goods such as design, packaging, colour, brand and services. Moreover, there was growing need for environmentally friendly and sustainable consumption. Since the 2000s, the ICTs, in the form of information systems, mobile communication devices, not only in business field, but also in consumer society has continued to prevail throughout social, business, cultural field and home life. In the ICT age, a majority of consumers will have easy access to online shopping. Further studies will be needed to take a detailed look at the emergence of ICT as the driving force of the shift in postmodern consumer behavior.
書誌情報 中央大学政策文化総合研究所年報

巻 17, p. 137-153, 発行日 2014-08-26
出版者
出版者 中央大学政策文化総合研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2902
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 18:43:04.350040
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3