WEKO3
アイテム
薄型TVビジネスの成功要因の分析 ―ダイナミック・ケイパビリティの観点から―
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8067
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/80675b677607-dffc-414a-bb38-735040cb4c82
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2017-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 薄型TVビジネスの成功要因の分析 ―ダイナミック・ケイパビリティの観点から― | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Dynamic Capability | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Business Model | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Flat-panel TV business | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Dynamic Resource Capability | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Dynamic Strategy Capability | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
千歳, 学
× 千歳, 学
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著者別名(英) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 37645 | |||||||||
姓名 | CHITOSE, Manabu | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this research is to analyze the success factors of the flat-panel TV business. Since systematic research does not exist about this theme, I tried it based on the DC (dynamic capabilities) perspective and the concept of BM (business model) which I defined as consisting of strategies, processes and resources. I first developed a preliminary analytical framework including BM and then, by applying it, conducted case studies of SAMSUNG, Sharp and Panasonic and deduced the success factors. In developing that analytical framework, I referred to the new DC framework which involves strategy transformation capabilities as sub-DCs in addition to the resource transformation capabilities posited in the existing DC perspective. I revealed that the most important success factor was the DC of reconfiguring BS in response to the changes in the stages of the product life cycle of the flat-panel TVs. In addition, I succeeded in devising a method of measuring performances of DC, which was not necessarily clear in the existing research. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 査読有 | |||||||||
書誌情報 |
大学院研究年報 戦略経営研究科編 巻 2, p. 22-43, 発行日 2015 |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 戦略経営研究科年報・紀要・ジャーナル委員会 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |