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子どもの貧困と教育・雇用・ジェンダー格差─グローバリゼーションと教育経済論─
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8728
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8728a878cc96-10f6-48d0-8c9a-c0d03865f590
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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本文を見る (794.7 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-11-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 子どもの貧困と教育・雇用・ジェンダー格差─グローバリゼーションと教育経済論─ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Relationship between Child Poverty and Educational Disparities, Employment Gap and Gender Inequality : In Relation to the Theory of Education’s Effects on Economy under Globalization | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 子どもの貧困 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育格差 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 雇用格差 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ジェンダー不平等 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育経済論 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 資本蓄積 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 「底辺におかれた子どもたちの所得の格差」 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | グローバリゼーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 雇用戦略 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ワークライフバランス政策 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習到達度ギャップ | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
前原, 直子
× 前原, 直子 |
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著者別名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 38788 | |||||
姓名 | MAEHARA, Naoko | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Adam Smith(1723-1790), in his book An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations(1776), asserts that self-interests of individuals would spur them on diligent work, which would develop economy and enhance accumulation of capital. During the Victorian era(1837-1901), however, the gulf between rich and poor grew. John Stuart Mill(1806-1887), in his book Principles of Political Economy(1848), insists that labourersʼ education would cultivate their moral and intellectual standard, which would improve the productivities of labour. However, in the 21st century, today, child poverty is even increasing in economically advanced countries. ʻThe Innocenti Reportʼ(2016)issued by United Nations Childrenʼs Fund(UNICEF)reports that the inequalities are disadvantaging children in the early stages of life and weakening their futures. In regards to the theory of educationʼs effects on economy, child poverty could be eliminated by the reform of educational and economical systems. Strategies to solve employment gap, gender inequality and educational disparities are an urgent need of time. | |||||
書誌情報 |
中央大学社会科学研究所年報 巻 21, p. 219-241, 発行日 2017-09-30 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 中央大学社会科学研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1343-2125 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |