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「遠征」をめぐる人間関係 ― Twitter上で親しくなる過程と社会的場面の切り分けを中心に―
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/12100
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/12100bf5393c7-3617-48bb-b717-c4f5c7450bd3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2020-07-12 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 「遠征」をめぐる人間関係 ― Twitter上で親しくなる過程と社会的場面の切り分けを中心に― | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | How to Use Twitter to Make Fan-friends through ‘Ensei (Fan Tourism)’ | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 遠征 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 趣味 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ||||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ソーシャルメディア | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 移動 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ファン | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 人間関係 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 社会的場面 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 趣味アカウント | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 複数アカウント | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | メディアの使い分け | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
松田, 美佐
× 松田, 美佐
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著者別名(英) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 29225 | |||||||||
姓名 | MATSUDA, Misa | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This paper analyses the interviews of university students who engage in ‘Ensei (fan tourism)’, while focusing on their interpersonal relationships. These students mainly use Twitter to get information regarding events and their tickets, as well as to make new fan-friends (friends who are also fans of ‘Oshi’, an entertainer).When the students contact a stranger on Twitter and get to meet them face-to-face as fan-friends, they try a variety of methods to find out about the other person’s age, gender, ‘passion’ for Oshi, and so on. Moreover, they use multiple Twitter accounts to manage their relationships with acquaintances and fan-friends separately, by modifying the social settings and controlling the self-disclosure information. | |||||||||
書誌情報 |
中央大学社会科学研究所年報 巻 23, p. 215-232, 発行日 2019-09-30 |
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出版者 | ||||||||||
出版者 | 中央大学社会科学研究所 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1343-2125 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |