WEKO3
アイテム
行動分析学とオンライン教育─オンライン授業を大きな障壁としない教育のあり方の可能性─
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/13695
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/13695a2a518f3-5b34-432c-a973-75a331ed5b95
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-02-02 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 行動分析学とオンライン教育─オンライン授業を大きな障壁としない教育のあり方の可能性─ | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Behavior Analysis and Online Education: A Potential for Education without Major Barriers for Online Course Delivery | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | オンライン教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | エビデンスに基づく教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 行動分析学 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 行動の原理 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 強化 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 指導デザイン | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | online education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | evidence-based education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | behavior analysis | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | principles of behavior | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | reinforcement | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | instructional design | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
冨樫, 耕平
× 冨樫, 耕平
|
|||||||||
著者別名(英) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 51081 | |||||||||
姓名 | TOGASHI, Kohei | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The COVID-19 pandemic posed unprecedented challenges to educational systems around the globe. As a response to the pandemic, many higher-education institutions transitioned their courses to online. While online education has many benefits, it also has some challenges. Cohesive and system-wide approaches are required to meliorate issues such as, disparities in access to ICT infrastructure, ICT literacy, and poverty. On the other hand, instructors may improve studentsʼ academic performance, satisfaction with the online course, and course completion/retention rate by applying principles of behavior and tactics derived from behavior analysis. In this article, first, I will identify issues instructors can meliorate. Second, I will provide a brief description of behavior analysis and its contributions to education. Finally, I will present some examples of how instructors may overcome some of the barriers for delivering effective instruction via online from a behavior analytic/radical-behavioristʼs perspective. | |||||||||
書誌情報 |
中央大学政策文化総合研究所年報 巻 24, p. 193-204, 発行日 2021-09-24 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 中央大学政策文化総合研究所 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1344-2902 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |