WEKO3
アイテム
「VUCA の時代」における新たな学校づくりの課題
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/13697
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/136972d2617db-ec79-47cd-a48b-dcd546513cb7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
本文を見る (1.4 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-02-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「VUCA の時代」における新たな学校づくりの課題 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Challenges Confronting the Creation of a New School in the “VUCA Era” | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | オンライン授業 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コミュニケーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 探究学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 個別最適化 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 集団づくり教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | GIGA スクール構想 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | VUCA | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | SNS | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | AI | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ICT | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
妹尾, 克利
× 妹尾, 克利 |
|||||
著者別名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 51085 | |||||
姓名 | SEO, Katsutoshi | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This article is an ethnographic study on the efforts of Hokusei Yoichi high school amid the coronavirus woes. Todayʼs digital age in conjunction with the COVID-19 pandemic is correspondingly recognized as the era of volatility, uncertainty, complexity, and ambiguity (VUCA). During this time, issues confronting the educational settings are diversifying. While society is constricted by unanswered questions, the academes were compelled to review precedentism and consider a re-evaluation. This certainly is attributable to the spread of the new coronavirus which prompted lockdowns resulting to temporary closures, during which time maintaining relationship is found imperative than ensuring academic ability through remote assistance. As a result, Hokusei Yoichiʼs introduction of ICT progressed at a stretch and a cultivation of a culture that adapts to and embraces change has been commenced. In the VUCA era, accumulating good practices while sharing cases of failure and successes is vital given the premise of the absence of a perfect solution. |
|||||
書誌情報 |
中央大学政策文化総合研究所年報 巻 24, p. 221-232, 発行日 2021-09-24 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 中央大学政策文化総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1344-2902 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |