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  1. 企業研究
  2. 第37号

Application of the Base of Pyramid Strategy by Apparel MNEs for Poverty Alleviation in Bangladesh

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/13816
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/13816
e8e3867d-f283-4d05-8314-e90b2287e024
名前 / ファイル ライセンス アクション
1347-9938-37-06.pdf 本文を見る (3.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-02-28
タイトル
タイトル Application of the Base of Pyramid Strategy by Apparel MNEs for Poverty Alleviation in Bangladesh
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
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主題Scheme Other
主題 apparel industry
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 CSR
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 SPAs
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 BOP
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Bangladesh
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 sustainability
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル アパレル産業の多国籍企業におけるBOP戦略の検討 : バングラデシュを例に
著者 NEGISHI, Kanako

× NEGISHI, Kanako

en NEGISHI, Kanako

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 51309
姓名 根岸, 可奈子
姓名 ネギシ, カナコ
言語 ja-Kana
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The issue of poverty in developing countries is extremely relevant for multinational enterprises which have complex global supply chains, both in developed and developing countries. One method of approaching the issue is through the Base of Pyramid concept. This study analyses the apparel industry, which has faced criticism about the working conditions of its workforce and its impact on the environment. We focus on the three largest apparel MNEs―
Inditex, H&M and Fast Retailing―for whom Bangladesh is an important sourcing destination, and examine their markets and contract factories by country. The results show that, with the exception of China, the MNEs view countries separately as either markets or production bases. In Bangladesh, where the apparel industry is a major exporting industry which provides employment to a large workforce, the MNEs applied few direct initiatives such as the BOP strategy to tackle poverty and wages, in their contracted factories. Although efforts have also been made under the ambit of the corporate social responsibility (CSR) guidelines, these measures are not far-reaching enough and the results are as yet unsatisfactory. MNE involvement in poverty alleviation is a recent phenomenon and was initiated by the concerned governments and public organisations, in view of the interdependence between the MNEs and their suppliers, and the influence of the MNEs. However, it is feared that too much of the responsibility to defend the rights of individuals will be transferred to companies by governments in the supplier countries.
書誌情報 企業研究

号 37, p. 125-142, 発行日 2020-08-31
出版者
出版者 企業研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-9938
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-05-15 15:19:14.546052
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