ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 国際情報学研究
  2. 第2号

EdTech を活用した英語4 技能指導と学習――(前編)EdTech を使ったリスニングとスピーキング指導と学習――

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/13927
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/13927
8917ce97-9f4b-4912-a6ae-b7e4b05e61ea
名前 / ファイル ライセンス アクション
2435-855X_2_17-39.pdf 本文を見る (18.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-01
タイトル
タイトル EdTech を活用した英語4 技能指導と学習――(前編)EdTech を使ったリスニングとスピーキング指導と学習――
タイトル
タイトル Teaching four-skills of English using EdTech :(Part 1)Teaching and Learning Listening and Speaking with EdTech
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EdTech
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Listening
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Speaking
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Autonomy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Second Language Acquisition
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 斎藤, 裕紀恵

× 斎藤, 裕紀恵

斎藤, 裕紀恵

ja-Kana サイトウ, ユキエ

Search repository
著者別名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 50083
姓名 SAITO, Yukie
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Reflecting too much focus on reading and grammar in English education in Japan, the Ministry of Education, Culture,Sports, Science, and Technology(MEXT)has emphasized the importance of teaching four skills of English for students to be able to use English for communicative purposes. Among four skills, listening and speaking skills are essential skills for communication. The development of technology has enabled English teachers and learners to access to Educational Technology(EdTech)tools to teach and learn English listening and speaking. In this chapter, based on theoretical backgrounds of second language acquisition, EdTech tools that can be used for teaching and learning English listening and speaking are introduced. Also, issues related to speaking tests using technologies are discussed. The use of EdTech might enable teachers to use more class time for meaningful communicative tasks and students to spend more time learning English outside of the classes autonomously. At the end of this chapter, suggestions about how teachers can support students to be autonomous language learners while they are learning English listening and speaking using Ed-Tech will be proposed.
書誌情報 国際情報学研究

巻 2, p. 17-39, 発行日 2022-03-25
出版者
出版者 中央大学国際情報学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2435-855X
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:18:00.361795
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3