WEKO3
アイテム
EdTech を活用した英語4 技能指導と学習――(前編)EdTech を使ったリスニングとスピーキング指導と学習――
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/13927
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/139278917ce97-9f4b-4912-a6ae-b7e4b05e61ea
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
本文を見る (18.6 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | EdTech を活用した英語4 技能指導と学習――(前編)EdTech を使ったリスニングとスピーキング指導と学習―― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Teaching four-skills of English using EdTech :(Part 1)Teaching and Learning Listening and Speaking with EdTech | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EdTech | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Listening | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Speaking | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Autonomy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Second Language Acquisition | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
斎藤, 裕紀恵
× 斎藤, 裕紀恵 |
|||||
著者別名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 50083 | |||||
姓名 | SAITO, Yukie | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Reflecting too much focus on reading and grammar in English education in Japan, the Ministry of Education, Culture,Sports, Science, and Technology(MEXT)has emphasized the importance of teaching four skills of English for students to be able to use English for communicative purposes. Among four skills, listening and speaking skills are essential skills for communication. The development of technology has enabled English teachers and learners to access to Educational Technology(EdTech)tools to teach and learn English listening and speaking. In this chapter, based on theoretical backgrounds of second language acquisition, EdTech tools that can be used for teaching and learning English listening and speaking are introduced. Also, issues related to speaking tests using technologies are discussed. The use of EdTech might enable teachers to use more class time for meaningful communicative tasks and students to spend more time learning English outside of the classes autonomously. At the end of this chapter, suggestions about how teachers can support students to be autonomous language learners while they are learning English listening and speaking using Ed-Tech will be proposed. | |||||
書誌情報 |
国際情報学研究 巻 2, p. 17-39, 発行日 2022-03-25 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 中央大学国際情報学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2435-855X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |