WEKO3
-
RootNode
アイテム
スポーツ・スポンサーシップの効果に関する実証的研究 : J リーグクラブのスポンサー企業の組織成員に対する効果に注目して
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/16801
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/168011fb38ee6-eb07-4278-b949-2b12b7f0d88f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-11-16 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | スポーツ・スポンサーシップの効果に関する実証的研究 : J リーグクラブのスポンサー企業の組織成員に対する効果に注目して | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | An Empirical Study on the Effects of Sport Sponsorship : Focusing on the Organizational Members of J-League Clubs’ Sponsoring Firms | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Sport Sponsorship | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | J-League Club | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Degree of information disclosure | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Pride | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Sense of contribution to the community | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Work Motivation | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
渡辺, 岳夫
× 渡辺, 岳夫
|
|||||||||
著者別名(英) | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 57680 | |||||||||
姓名 | WATANABE, Takeo | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to elucidate the effects of sport sponsorship on the organizational members of the companies that implement them. Compared to Europe and the U.S., there has been little research on the impact of sport sponsorship on the organizational members of companies in Japan. In this study, we collected data from the organizational members of companies that sponsor J1 and J2 J-League clubs, and found that the degree to which they disclose information on sport sponsorship promotes their work motivation by mediating their sense of community contribution and pride in their organization. | |||||||||
書誌情報 |
企業研究 号 41, p. 13-39, 発行日 2022-08-31 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 企業研究所 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1347-9938 | |||||||||
権利 | ||||||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |