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  1. 企業研究
  2. 第32号

酒類業におけるファミリービジネス ―アンケートに基づく考察―

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8908
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/8908
9a235805-abaa-42d5-821d-71e55d41ff69
名前 / ファイル ライセンス アクション
NoData_kigyoken1.pdf 本文を見る (123.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-12
タイトル
タイトル 酒類業におけるファミリービジネス ―アンケートに基づく考察―
タイトル
タイトル Family Businesses in the Liquor Industry: Analysis Based on Questionnaires
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ファミリービジネス
キーワード
主題Scheme Other
主題 アンケート
キーワード
主題Scheme Other
主題 ワイナリー
キーワード
主題Scheme Other
主題 泡盛酒造所
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 原田, 喜美枝

× 原田, 喜美枝

原田, 喜美枝

ja-Kana ハラダ, キミエ

Search repository
久保田, 敬一

× 久保田, 敬一

久保田, 敬一

ja-Kana クボタ, ケイイチ

Search repository
宮崎, 伸一

× 宮崎, 伸一

宮崎, 伸一

ja-Kana ミヤザキ, シンイチ

Search repository
蛯原, 健介

× 蛯原, 健介

蛯原, 健介

ja-Kana エビハラ, ケンスケ

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著者別名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 29327
姓名 HARADA, Kimie
言語 en
著者別名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 39133
姓名 KUBOTA, Keiichi
言語 en
著者別名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 31272
姓名 MIYAZAKI, Shinichi
言語 en
著者別名(英)
識別子Scheme WEKO
識別子 39134
姓名 EBIHARA, Kensuke
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research aims to examine how family business in the Liquor industry is operated in Japan, with a central focus on wineries. This paper is the first to analyse the country’s unlisted liquor companies. Specifically, we sent a questionnary to family wineries and examined how small family wineries operate. We also sent another similar questionnary to Awamori brewing companies.
 For wineries and Awamori brewing compaies, similarities belonging to the liquor industry are that their volume of production is low and the number of employees is small. A member of the founding family tends to be the CEO. Both wineries and Awamori brewing companies point out easier implementation of long-term strategies and smooth switching of management prerogative as merits of family-run businesses. It is also revealed that they regard changes in legal system would have a significant impact on their management. Circumstances surrounding wine and Awamori sectors are different but most companies plan to expand their scale of operation. Some differences exist, however both wineries and Awamori brewing companies have similarities as companies belonging to the liquor industry.
書誌情報 企業研究

巻 32, p. 43-61, 発行日 2018-02-28
出版者
出版者 中央大学企業研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-9938
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
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