WEKO3
アイテム
EdTech の現状と展望 : VR, AR, AI 技術の英語教育への応用
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/12939
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/1293925f98109-d0d1-4f8c-be8f-3b6ca154579b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-06-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | EdTech の現状と展望 : VR, AR, AI 技術の英語教育への応用 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Current Status and Prospects of EdTech : Application VR, AR, and AI Technologies to English Education | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EdTech | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | VR (Virtual Reality) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | AR (Augmented Reality) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | AI(Artificial Intelligence) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | AIED(Artificial Intelligence in Education) | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
斎藤, 裕紀恵
× 斎藤, 裕紀恵 |
|||||
著者別名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 50083 | |||||
姓名 | SAITO, Yukie | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Recently, the importance of integrating EdTech in education to promote effective learning has been emphasized.The pandemic of Covid-19 has forced many educational institutions to rely on technology to continue to offer education.Reflecting sudden changes in education because of Covid-19, the Ministry of Education, Culture, Sports, Science, and Technology(MEXT, 2020)announced a report,“Student-centered higher education ecosystem through Digitalization”. The report states the need for a shift to learner-centered university education through the use of digital technology.A recent report in EDUCAUSE(2020)also cites applications of AI/machine learning to education and XR technologies,including AR and VR, as emerging technologies that could have a significant impact on future teaching and learning in higher education institutions. This paper discusses VR, AR, and AI applications to education and English language education, examples of VR, AR, and AI services, and the potential and challenges of using VR, AR, and AI technologies for education and English language education. Finally, ethical issues related to AI in education will be discussed as a pressing issue with the increasing use of AI in education. |
|||||
書誌情報 |
国際情報学研究 巻 1, p. 63-78, 発行日 2021-03-25 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 中央大学国際情報学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2435-855X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |