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〔講義〕自動運転に於ける派生型トロッコ問題の仮想事例研究――9・11 同時多発テロで撃墜を命じられたユナイテッド航空93 便事件と,ハイジャック旅客機撃墜を命じ得る『ドイツ連邦航空安全法』と,その違憲判決に依拠した2017 年_ドイツ連邦_交通及びデジタルインフラ省_倫理委員会_自動協調型運転_報告の問題点:なぜ多くの人々に受け入れられないのか?――
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/13928
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/13928781e9dec-f3b8-4bba-b0ac-f4048ea6628d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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本文を見る (25.6 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2022-04-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 〔講義〕自動運転に於ける派生型トロッコ問題の仮想事例研究――9・11 同時多発テロで撃墜を命じられたユナイテッド航空93 便事件と,ハイジャック旅客機撃墜を命じ得る『ドイツ連邦航空安全法』と,その違憲判決に依拠した2017 年_ドイツ連邦_交通及びデジタルインフラ省_倫理委員会_自動協調型運転_報告の問題点:なぜ多くの人々に受け入れられないのか?―― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 〔Lecture〕Autonomous Vehicles' Dilemma Situations : Comparison of the Policy Taken by the Absolute Deontologist in Germany's Federal Ministry of Transport and Digital Infrastructure, Report, Ethics Commission Automated and Connected Driving, June 2017 with Some Hypotheticals Mainly Taken from the Choice-of-Evils Cases Referred to by Some Commentators with Respect to American MODEL PENAL CODE. | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | United Air 93 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Unconstitutional Aviation Security Act in Germany | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | derivative Trolley Problems | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | absolute deontology | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | choice of evils | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intended killing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | foreseeable sacrifice | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | collateral damage | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
平野, 晋
× 平野, 晋 |
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著者別名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 29640 | |||||
姓名 | HIRANO, Susumu | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Many people seem to hesitate to accept absolute deontology which strictly prohibits balancing one life with two or five lives(like Judice Thomson's Bystander at the Switch)or even a hundred or a thousand of lives even in an extreme dilemma situation like the one where hijacked civil aircrafts were used as missiles against targets on the ground such as the World Trade Center,Pentagon,White House,or U.S.Capital.Nonetheless,Germany's Federal Ministry of Transport and Digital Infrastructure,Report,Ethics Commission Automated and Connected Driving,June 2017 seems to follow such absolute deontology.The lecturer herein compares such a position taken by the absolute deontologist with some hypotheticals(e.g.,Mountaineer Case,The Nazi Holocaust Case,and other foreseeable/collateral-effects cases)in which sacrifice of a life or some lives to save more lives seems to be justified.Many of these hypotheticals are taken from the necessity doctrine,especially the so-called"choice of the evils"in the MODEL PENAL CODE in the U.S. | |||||
書誌情報 |
国際情報学研究 巻 2, p. 53-76, 発行日 2022-03-25 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 中央大学国際情報学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2435-855X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |